جانشین پیغمبر اسلام صلی الله علیه و آله کیست؟

چگونه آن همه سفارش پیامبر درباره علی علیه السلام را به بازی گرفتند؟!

منظور از عدل چیست؟
نویسنده : غلامرضا نورمحمدنصرآبادی - ساعت ٩:٠۸ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۱/٦/۱
 
منظور از عدل چیست؟
 
 
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
 
چرا باید در دولتی که بیشترین شعار عدالت طلبی داد ونام دولت عدالت محور برگزید بالاترین مفسده ی اقتصادی داشته با شد؟

دروغ های تبلیغی فراوان مثل حساب آتیه فرزندان. سهام عدالت .رشد پلکانی حقوق. پاسخ گویی به تمام نامه ها.تثبیت قیمتها .پایین آوردن بهره بانکی .بالا بردن قدرت خرید بخصوص برای دهک های پایین.وقس الی هذا...فقط انحصار به این دولت داشت که متاسفانه هیچ یک محقق نشد.

این انحرافات ودروغهای اغلب اقتصادی چگونه در دولت عدالت محور صورت گرفت؟

این شعارها در صورت تحقق می توانست بویی از عدالت را به مشام برساند.

چنانکه به صورت مقطعی چند ماهی با واریز اولیه یارانه اینگونه شد لکن بلافاصله روی تلخ خود را نشان داد وکام مستمندان تلخ نمود.

سوال اینست که آیا دولتیان این عواقب را می دانستند وآن شعار های عوام فریب را می دادند؟

در صورت مثبت بودن جواب عمل آنها دغل وفریب است که نماد کمفروشی است ومورد عتاب خداوند.

در صورت منفی بودن جواب بیانگر ناآگاهی است وطبق گفتار امیرمومنان کسی که شغلی را بدون تسلط لازم اشغال کند خائن است.

اگر علم اقتصاد را فاکتور بگیریم جالب خواهد بود که دولتی دم از عدالت بزند ودقیقا اعمالی انجام دهد که ضد عدالت باشد وفاصله دهک ها را بیشتر نماید.

بیشتر شدن فاصله بدان معناست که مبالغی از جیب مستمندان بدون بهره گیری مفیدی خارج شده وبه جیب سرمایه داران واریز شود این عمل ناخواسته وبدون میل طبقه ی مستمند ویا حتی سرمایه دار صورت می گیرد وفقط نتیجه ی قهری یک تصمیم غلط خواهدبودکه اغلب در سطح کلان و توسط دولتمردان گرفته می شود.

جلب تر آنکه مثلا هر ۱۰۰۰تومانی که سرازیر شود فاصله دو طبقه را به اندازه ی۲۰۰۰تومان افزایش می دهد.

مثالی بزنم تا موضوع روشنتر شود دهک های بالا وپایین مانند دو کفه ی یک ترازو می باشند که موجودی وزنشان متفاوت است فرض کنیم در یک کفه ۲کیلو ودر دیگری ۲۰ کیلو باشد اگر ۱کیلو از کمتری برداشته به دیگری اضافه کنیم اختلاف ۱۸ک اولیه به ۲۰ ک افزایش می یابد (کمتری ۱ وبیشتری ۲۱ خواهد شد).

حال تنظیم وجابه جا کننده ی این ترازو را دولت بدانید که اگر تصمیم غلطی بگیرد بی درنگ با گرانی ناگهانی. پول از مصرف کننده به دارنده ی سرمایه سرازیر شده واختلاف نامعقول بیشتری ایجاد می گردد.

خداوند به داد ملتی برسد که اگر یک اشتباه غلط در انتخاب نمایند گرفتار قهری فرمولهای بی رحم اقتصادی می شوند.

وچه بد عاقبتند خواصی که قرار است به صورت حزبی وامین مردم بجای مردم تحقیق کنند وبهترین ها را به خلق الله معرفی نمایند.

نتیجه ی معرفی بی هدف وغیر علمی.برداشت قوت لا یموت مردم مستضعف و وارد کردن اجباری آن به جیب کسانی که نیازی هم ندارند آیا مدیون این خون به دل کردن مردم نیستند.

آیا نباید بابت اشتباه عمدی در حمایت بی جا .معذرت که سهل است از ملت حلالیت طلب کنند.

من از عدل بر داشتی که شماها دارید ندارم پس باید عدل را دوباره تعریف کنیم ودر تعریف آن علاوه بر معنی لغوی برداشت عرفی آنرا نیز بگنجانیم چراکه عامه با توجه به معنی عرفی آن به کسی رو آورده ویا رو گردان می شوند.

به تریبون داران وموثرین اجتماعی هشدار می دهم که از خدا بترسند و به میزان تاثیرشان در اینهمه بی عدالتی و خالی کردن اجباری جیب مستمندان توبه کنند.

خداوند همه ی ما را به راه راست هدایت نماید.